Що робити, якщо дитина не розуміє і не запам’ятовує прочитане
Експерт поэффективному читання– те, чому може бути так складно (иненадо) переказувати підручник всредней школі
Є діти, які икпятому класу продовжують читати більше 100 слів вминуту. Причому вголос вони читають всі розуміють, ноначинают читати про себе– швидкість падає на20-30 слів, розуміння погіршується.
Такі діти немогут переказувати прочитані параграфи підручника. Иродители починають сидіти зніми, читати ипересказывать разом. Цей йде як мінімум два-три години, тому що параграфи впятом класі– це вже нетри сторінки, а10, 15, 20. Поки дитина дочитає до кінця, онуже забув, що було спочатку. Інтелектуальні карти кпараграфу мало чим допоможуть. Головні терміни имысли допоможуть виділити батьки, асчем пов’язані ці слова– діти запам’ятовують струдом.
Витоге, проблеми сочтением нерешаются. Техніка стоїть на місці. Читати такі діти особливо нелюбят. Одна зайва сторінка параграфа для них– це покарання. Читати додаткові книги поучебе діти нехотят ивсячески йдуть від цього.
Причини повільного читання тексту инепонимания
Для початку потрібно зрозуміти, чому дитина так читає. Незважаючи науже чималий вік, такій дитині вистачає ресурсів, щоб озвучувати букви, сполучені вслова, носовершенно бракує нато, щоб ще ипонимать, изапоминать прочитане. Тому дитина може вголос читати одну сторінку або десять. Ефект буде однаковий– нічого непомнит инеможет переказати. Навіть якщо вызадаете навідні запитання ивсячески підказуєте, выясно розумієте, що дитина погано пам’ятає прочитане.
Для того, щоб переказати параграф 10-20 сторінок, дитина витратить багато часу, читаючи його два-три рази. Після третього разу бажання читати автоматично зникає. Аматериал так инестал зрозумілий инезапомнился.
Друге, що потрібно пам’ятати: проблеми сзапоминанием прочитаного нерешаются рахунок багаторазового читання. Уребенка буде тільки ще більш негативне ставлення кчтению иконфликты сродителями, які домагаються від нього переказу параграфів. Проблему потрібно вирішувати нечтением, амногократным поліпшенням когнітивних функцій. Для цього треба робити вправи на розвиток пам’яті, уваги, сприйняття, прискорення розумових операцій. Є спеціальні книги повозрастам стакими вправами, цікаві сайти.
Ваш план поулучшению читання може бути таким:
1. 20-30 хвилин щодня вправи поразвитию когнітивної бази.
2. Читання таблиці слів в три-чотири літери стовпчиками. Зараз читається вся таблиця формату А4.
3. «Хвиля»– поворот книги на90 градусів. Повертаємо книгу кожні вісім рядків на90 градусів.
4. Переказ коротких текстів п’ять-десять рядків. Краще брати окремі оповідання сзаконченной думкою, анеотрывки параграфів. Уребенка вже є відраза кучебнику, аснегативными емоціями навчання неполучится.
5. Пазли в24, 36, 54 штуки. Складати зараз одну картинку.
6. Гра в три алфавіту. Настоле розкладені картки алфавіту, иребенок становить довгі слова вшесть-вісім літер. Це розвиває словниковий запас ипомогает краще ідентифікувати літери вчасно читання.
7. Збільшення словникового запасу– придумувати слова наодну итуже букву, придумувати слова напоследнюю букву попереднього слова, робити филворды, сканворди, кросворди.
Якщо вдень витрачати натренировки вшанування 30 хвилин, вырешите проблему замесяц. Техніка читання зросте, як мінімум вдва рази. Носамое головне– успішність дитини покращиться вже через два тижні, бажання читати з’явиться через три, апересказывать параграфи стане вомного разів легше.
Пам’ятайте, що сам школяр проблему сочтением нерешит. Якщо вынезнаете, як правильно будувати тренування ипроводить заняття, знайдіть вчителя нашвидкоруч читання. Робота вгруппе вучебном центрі може допомогти невсем дітям, пам’ятайте це, відправляючи дитину накурсы швидкочитання.
Удачі вам втренировках!
Фото: iStockphoto (LightFieldStudios)