Працюють секрети самонавчання, застосовуючи які можна не тільки “залишатися біля керма”, але і йти вперед.
Пандемія виявила необхідність для кожного постійно навчатися. Навчання новим скиллам зараз повинно відбуватися дуже швидко і, як правило, паралельно з робочим процесом: розкоші виїжджати на денні/ тижневі навчання, як і розкоші в принципі виїжджати, як це було кілька років тому, тепер немає.
- Як налаштувати себе на постійно навчають лад?
- А якщо Ви не любите книги, або онлайн-курси?
- А, може, Ви вчитеся лише на досвіді та власних помилках?
- Або, Ви – відмінний спостерігач, але Вам необхідно спілкування для максимально швидкого навчання новому?
Дана стаття розкриє працюючі методи навчання для людей з різними стилями навчання і роботи з інформацією.
За пандемію ми всі переконалися, що здатність розвиватися і перемикатися, а саме – будувати нові нейронні зв’язки в мозку – стала необхідністю для життя без депресії. В іншому випадку перспектива загрузнути у віддаленій рутині стає ближче, ніж коли-небудь.
Ні для кого не секрет, що здатність швидко навчатися в наші дні – запорука успіху у всіх сферах життя, тим більш і більш явно – в кар’єрі та бізнесі. Недарма:
– основне питання, яке задають на співбесідах у Facebook [Meta], це “Як Ви навчаєтеся? Через що? “;
– відбір не проходять ті кандидати, які мають відношення “я вже все знаю, я і так відбувся у своїй ніші”. Офферы ж отримують найбільш готові навчатися і зацікавлені в цьому кандидати;
– невеликий офф-топ: Facebook, по ряду рейтингів, є кращим роботодавцем у сфері Tech. Також, тільки у Facebook потенційний працівник може в ході співбесіди збільшити свою запитувану зарплату на цілих 30%. В інших компаніях, включаючи Google, Youtube, Twitter і іже з ними, ліміт можливого збільшення окладу – 20%. Інформація – прямо з ресурсу).
Тобто висновок, який сміливо робимо з цих двох фактів – лідируюча в багатьох сферах компанія готова доплачувати преміум, крім в принципі високих зарплат тим, кого приймає на роботу. Тобто профі, здібним і бажаючим постійно навчатися. Тобто готовність, бажання і здатність постійно навчатися є основним фактором успіху сьогодні.
ТЕЗА:
Вищенаведений приклад цікавий співробітникам з найму. Для підприємців та власників бізнесу потреба в розвитку більш критична, так як це прямо впливає на інноваційність і швидкість розвитку бізнесу. Тобто питання “Як МЕНІ отримувати нові навички при настільки високій швидкості – а вона постійно збільшується – в якій ми живемо? ” злободенним для всіх, в тій чи іншій мірі.
ЯК МИ ОТРИМУЄМО НАВИЧКИ
Будь-який викладач, керівник і просто активний практикант підтвердить – навик напрацьовується виключно практикою, незалежно від стилю навчання студента (їх ми розглянемо далі). Чим підтверджено дане твердження? Як мінімум, досвідом автора, який включав:
- Менторинг студентів-випускників шкіл з архітектурної та інженерної спеціальності в рамках програми ACE Mentor (Architecture, Construction, Engineering), Нью-Йорк, НЙ, США, 2009-2010
- Викладання вищої математики для студентів I-III курсів інженерних спеціальностей. Ньюарк, НД, США, 2010-2012
- Викладання маркетингових дисциплін – від А до Я та по діагоналі до Z – у центрі ФАХІВЕЦЬ при Бауманке. . . . і при освітньому центрі при Бауманке
- Викладання маркетингових курсів студентам бакалаврату Business & Marketing в Британській школі дизайну, BHSAD.
Тобто, твердження перевірено на сотнях різних людей і, незалежно від культури, менталітету, раси та інших даних, вірно. Навички ми отримуємо через практику, “роблення”, передвиганием однієї ступні за іншою – тільки так можна рухатися вперед. А ось вчимося – вчимося все по-різному. Давайте розберемо, як.
ЯК МИ ОТРИМУЄМО ЗНАННЯ
Грунтуючись на різних HR-методи типування фахівців і процідивши через власний досвід, автор виявила 5 основних типів навчання (сприйняття нових знань. Природно, більшість людей мають мікс з декількох, у різних пропорціях). Спочатку – типи особистостей щодо сприйняття нового:
- Реалісти – пізнають життя через. . . життя. Досвід, “роблення”, свої помилки;
- Логіки – пізнають життя через книги, теорію, чужі помилки;
- Волевики – пізнають через подолання труднощів. Часто ресурсами інших людей (мотивуючи їх на дію своїм натиском);
- Містики – “художники” – пізнають через натхнення, муз і дивні, непередбачувані інсайти, що входять в їх свідомість;
- “Соціальні метелики” – пізнають через спілкування, розмови з іншими людьми, а також спостереження за іншими людьми. Істотно вчаться на чужому досвіді.
ЯК ВИЗНАЧИТИ СВІЙ МЕТОД НАВЧАННЯ
Тепер, важливий момент, як визначити свій тип навчання і . . . свій типаж, власне. The touch-points:
- Реаліст: не вчить з книг, ну ніяк. Найбільш ефективне навчання відбувається з практики, досвіду, подолання викликів. Читаючи книгу або проходячи тривалий курс, реаліст може відчувати, що їхній фокус розсіюється. Тому навчання через досвід іншої не особливо конструктивно для цього типу людей. “Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути, краще один раз зробити, ніж . . . подивитися лекцію”;
- Логік: повна противагу реалісту. Обожнює читати, вивчати, проходити всю бібліотеку онлайн-курсів, пізнавати теорію, вчитися на чужому досвіді. 777 раз відміряє, 0. 1 раз відріже;
- Волевик: за стилем навчання близький до реаліста, вчиться на власних помилках, йде напролом. Найбільш високоефективне навчання відбувається шляхом подолання “нереальних” викликів;
- Містик: креативщик, ідеї черпає з підсвідомості, створює на натхненні. Що в черговий раз послужить тригером для народження геніального рішення – книги, лекції, досвід на “Гонці героїв” або подорож до Гренландії – невідомо. А. Можливо, спостереження за кометою або вихованець з притулку. Тут можна тільки шляхом спостереження за собою визначити, чи є якийсь патерн в тому, звідки Ви черпаєте ідеї і натхнення, є залежності. Містики вчаться на чужому досвіді, так як дуже спостережливі (спостерігають і помічають багато, це записується на підсвідомість і в потрібний момент “вистрілює”), так і на своєму. Все-таки ефективність власних помилок ніхто не відміняв;
- Соціальні метелики: явні екстраверти, “харчуються” і інформацією, і енергією, і інсайтами від інших людей. Не особливо спостережливі, але навчаються в основному на чужому досвіді за рахунок того, що чують розповіді про це самому досвід від свого оточення. І, так як вербальна комунікація – основний канал сприйняття, роблять потрібні висновки і йдуть вперед. Книги, лекції, онлайн-класи їм не цікаві, якщо там немає інтерактиву та можливості висловитися, подолання нереального їм також не завжди цікаво, якщо там немає величезного елементу соціалізації. Рішення завдань практичним шляхом, як у випадку з реалістами, також завжди цікаво, якщо немає величезної частки соціалізації.
Так, подумайте, який метод сприйняття нового Вам найбільш близький. Проаналізуйте ряд ситуацій і спробуйте віднести себе до 1-2 типів (не всі ми – “чистокровні”, важливо пам’ятати про це ;)).
ЯК ВЧИМОСЯ:
Тепер, що необхідно кожному з цих типів особистостей для отримання знань:
- Реалісти: наявність викликів “в реальному часі”.
Для застави постійного зростання/розвитку необхідно ставити себе в умови постійних викликів. Саме з цієї причини так багато реалістів займає позиції в топ-менеджменті, або веде свій бізнес. Їм потрібна постійна інтелектуальна стимуляція для зростання.
Працюють діджитал-інструменти: ввідні курси (вступних досить! ) будь-яких онлайн-курсів. Реаліст зрозуміє ази, далі розбиратися з нюансами і тонкощами йому цікаво буде самому. Netology, OTUS, підписка на розсилку Product University, SkillBox, GeekBrains, . . . .
Участь в чатах в Телеграм і обговоренні пабликах. Навряд чи будуть активно витрачати свій час на онлайн-дискусії, але не посоромляться запитати думки групи, у випадку труднощів.
Підхід: отримай первинні знання, а далі відпрацюй сам на практиці.
- Логіки: участь / поведінка досліджень, вивчення процесу.
Люди такого типу часто займають позиції, що вимагають фокуса, занурення, вивчення – аналітики, дослідники, тестувальники.
Працюють діджитал-інструменти: повноцінні курси, сесії, будь-яких онлайн-курсів. Логіку недостатньо вивчення азів, цікавіше вивчати предмет до кінця, розбиратися з нюансами і тонкощами йому цікаво буде самому тільки після повноцінного вивчення предмета. Netology, OTUS, підписка на розсилку і проходження всієї програми Product University, SkillBox, GeekBrains, . . . .
Участь в чатах в Телеграм і активному обговоренні в пабликах. Будуть приділяти свій час на якісні онлайн-дискусії і не посоромляться запитати думки групи, у випадку труднощів.
Підхід: отримай повні знання, відчуй себе експертом, а далі відробляй.
- Волевики: як і реалістам, необхідні виклики в реальному часі і світі.
Але, на відміну від реалістів, які часто здатні вирішити проблему самі, волевикам необхідна команда/помічники (яких вони, як правило, здатні змотивувати/змусити вирішити проблему своїм авторитетом і могутністю). Волевику важливо помістити себе у середу викликів і забезпечити себе підтримкою. Для нього це – умова і спосіб, запорука постійного зростання.
Працюють діджитал-інструменти: онлайн-курси і навчання не працюють, але з задоволенням відправить туди підлеглих/колег.
Участь в чатах в Телеграм і обговоренні пабликах. Навряд чи будуть активно витрачати свій час на онлайн-дискусії, але прямо і голосно запитають думки/рада групи, у випадку труднощів. Будуть розбиратися з відповіддю до кінця, поки не вирішать свою проблему.
Підхід: не переймай знання, отримуй досвід. Вирішуй питання справою. Або/і підключи інших, які мають знання.
- Містики: потрібно забезпечити себе джерелом натхнення, що допомагає генерувати ідеї.
Можуть винайти щось воістину геніальне в разі, якщо знаходять те, що їх “торкает” на творення. Завдання будувати нові нейронні зв’язки, створювати для самих себе нові досліди для цих людей стоїть найбільш гостро.
Працюють діджитал-інструменти: онлайн-курси, паблики, участь в чатах в Телеграм, канали Ютюб, інформаційні портали і ЗМІ, і обговорення в пабликах – всі ці інструменти працюють добре, так як все є “постачальниками контенту” , а, значить, “музи” містика.
Також, будь-який новий фізичний досвід – подорожі, відвідування нових місць, тусовок і іншого – сприяють створенню нових нейронних зв’язків, а , отже, потенційним джерелом натхнення.
Підхід: забезпеч собі джерело натхнення, нові інсайти і емоції, роди ідею і цим самим виріши проблему.
- Соціальні метелики: вчаться через діалоги, взаємодія з іншими людьми, спостереженням за поведінкою інших, вивчення їх досвіду – і підбиття підсумків/висновків.
Умова постійного навчання і зростання: забезпечувати собі нові цікаві знайомства, паблики, групи, коммьюніті і т. д. Постійне соціальне взаємодія.
Працюють діджитал-інструменти: онлайн-курси – ефективно працюють тільки в тому випадку, якщо дають можливість спілкування/обговорення. Бажано, в ході всієї лекції. “Метелику” необхідно спілкуватися.
Участь в чатах в Телеграм і обговоренні пабликах – відмінно. Будуть активно брати участь в онлайн-дискусіях, брейнстормить з групою, питати її думку, підписуватися на учасників і додавати передплатників, зустрічатися в офлайні і т. д. .
Підхід: зростання через спілкування.
ВИСНОВОК:
Отже, підсумовуючи – це основні типи перейняття знань основними типажами, з точки зору моделей поведінки. І, як було відмічено раніше, “чистокровних” типажів вкрай мало. В основному ми всі представляємо якийсь мікс.
Як і викладач, і топ-менеджер, тепер вже, раніше змінив 3 кар’єри, автор свідчить, що знання відпрацьовуються тільки досвідом. Тому, повертаючись до поставленого спочатку питання, як підприємцеві/топ-менеджера/амбітному співробітникові забезпечити собі постійне зростання і навчання, можна дати розгорнуту відповідь:
- Спочатку необхідно визначити свою модель отримання знань;
- Далі, необхідно забезпечити себе умовами (стимуляторами) для розвитку;
- І, забезпечити себе системою підтримки для отримання цих знань і досвіду (діджитал-майданчики, форуми для спілкування, “фізичні” досліди).
І. . . good luck! Все точно вийде – якщо не відразу, то з практикою.
щоб бути в курсі останніх новин!